dinsdag 18 december 2012

voordelen/nadelen/voordelen

 

Natuurlijk zijn er wel wat nadelen aan het in huis hebben van iets meer als een gemiddeld aantal kinderen. Gelukkig zijn deze dingen gewoon geheel overkomelijk…..

Lang leve het Zweedse woonwarenhuis die ervoor zorgt dat kasten kunnen veranderen in salontafels en/of banken waardoor er gewoon veel meer troep opgeruimd kan worden. Sorry, kinders bij deze begrijpen jullie dus… speelgoed is troep als jullie op bed liggen…. Dit zelfde warenhuis heeft over al hun banken hoezen die wasbaar zijn op 60 graden wat betekend dat alle troep die niet in bakken thuishoort maar wel aan de bank blijft plakken er dus van af gewassen kan worden….

Ander voordeel is dat er dus vannacht weer gezellig twee wasmachines aan staan waardoor deze moeder nog steeds niet van haar wastik af is maar wel heel af en toe weer een LEGE wasmand ziet…. Okay al die was moet hangen ( zûnige ik) en dan ook nog opgevouwen. Strijken heb ik inmiddels verbannen naar “alleen als het echt moet” want ik ken mezelf inmiddels goed genoeg. Als ik begin met strijken strijk ik ALLES en als ik niet begin stoor ik me niet aan de kreukels…

Brood en broodbeleg gaat hier zo knoeterhard dat we elke week 5 soorten zoet beleg halen om de voorraad aan te vullen. En zeg nu zelf afwisseling van spijs doet eten dus als je hier een boterham eet houd het niet op na de hagelslag en jam of de eeuwige pot pasta. Er is keuze genoeg en vind je het niet lekker kom je volgende week maar weer dan staat er vast wat anders.

Er is echter één nadeel waar ik geen oplossing voor kan vinden. De schuur! Die is te klein. Hoe krijg ik nu acht fietsen in verschillende maten, enkele steps, ripsticks en ander onhandelbaar speelgoed op een normale manier in een hokje van 2 bij 3 meter. En met normaal bedoel ik dus vooral dat als enig kind hier iets wil gebruiken er niet eerst de gebruikelijk MAMA schreeuw komt maar dat ze het helemaal zelf kunnen….

2 opmerkingen:

  1. De schuur was voor ons ook een probleem :-) Na zoveel jaar hebben we de boel laten verbouwen buiten. Nu hebben we een ruime schuur, met zolder en een overkapping voor de fietsen.

    Groetjes van nog een mama van zes kids.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reacie! Helaas huren wij daarom zit de schuur verbouwen er niet in. Wel zag ik vandaag bij een kerk in de buurt allemaal "oude" fietsenrekken staan. Misschien ga ik maar eens vragen of ik er daar 1 van kan overnemen. Dan staan die fietsen tenminste recht ( is de bedoeling... ;-))

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.