zaterdag 1 december 2012

Ik hoop echt dat spreekwoorden ook een keer kloppen

 

 

Hier in huis is er op dit moment een nieuwe hobby gaande. Een hobby waar ik het in het geheel niet mee eens ben. Daarbij doet iedereen hier in huis ook nog eens mee! En dan ook echt iedereen zelfs de katten hebben er lol in.

Wat is er hier nu aan de hand. Nou het is heel simpel en echt in elk huishouden uit te voeren. Je kan het als alleenstaande doen maar ook gezellig met de hele familie als je bij oma op bezoek bent. Wel van te voren oma even waarschuwen. Dat is namelijk wat ze hier in huis vergeten zijn. Als ik had geweten dat dit DE hobby van eind 2012 geworden zou zijn had ik maatregelen getroffen.

Maar nu heb ik het dus nog niet verteld, dat komt door die spreekwoorden denk ik. Een beetje van de hak op de tak enzo.

Maar stel je een woonkamer voor tussen 6 en 8 uur ‘s morgens. Gewoon een eettafel met daarop 3 mepal borden, 3 soepkommen, ( 1 voor yoghurt, 1 voor pap en 1 voor honingdingen) 5 ontbijtborden en daarbij natuurlijk theeglazen, koffiemokken en melkbekers naar believen.

Het op de tafel zetten van deze spullen gebeurt helemaal door mijzelf, so far so good…… na de maaltijd word er echter verwacht dat de eter zijn eigen spullen even naar de keuken brengt en op het aanrecht zet. Ook dit levert geen enkel probleem op. Echt waar de laatste weken doet iedereen dat zonder klagen!

Hier begint dus het hobby gedeelte…. hoe erg op het randje kan je je bord neerzetten, kan je ook eerst je glas neerzetten en dan je bord erbovenop, als je nu zorgt dat je het hele aanrecht vol bouwt hoe zal de rest het dan oplossen, kan je ook al je spullen in 1 keer naar de keuken brengen, misschien lukt het wel om ook de spullen van broer of zus mee te nemen….

In het kort; dit werkt dus allemaal niet want er valt de laatste tijd minimaal 1 keer per dag iets kapot. Op de een of andere wonderbaarlijke wijze krijgen ze zelfs mepal borden kapot!

Het hobby gedeelte bestaat hier er vooral in om echt en dan dus echt helemaal geen oud servies te laten vallen. Nog steeds staan er 3 spuuglelijke knalgele soepkommen in de kast tegen 5 kapot gevallen nieuwe… Ontbijten doen we binnenkort op caravanservies en de thee komt maar uit koffiemokken want ook al komt al mijn nieuwe servies van de Zweedse meubelgigant totdat deze hobby ten einde is ben ik echt niet van plan hem te voeden met nieuw slachtoffer materiaal….

Maar mochten scherven geluk brengen dan lacht de toekomst ons tegemoet!

 

scherven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.