maandag 24 december 2012

kerstboodschappen??!!

 

Geen idee hoe het gebeurt is maar helaas is het me nu toch overkomen. Ik moest vandaag; de dag voor kerst, naar de supermarkt. Want ook al hadden Annika en ik afgelopen zaterdag de maandboodschappen al gedaan bij de gele olifant op de een of andere manier was er in geen van de karren koffie terecht gekomen… Twee dagen zonder koffie lijkt me nu echt geen goed idee en dan ook echt niet!

Dus vanmorgen, na wat positieve berichten opgepikt te hebben via social media, de stoute schoenen aangetrokken en richting supermarkt. Toen ik binnenkwam had ik echt het idee dat het wel meeviel. Geen hele lange rijen bij de kassa’s wel alle karretjes op. Dat laatste was voor mij dus zeker geen probleem want die koffie past echt wel in een mandje die er wel in overvloed stonden. De alarmbellen hadden dus eigenlijk al moeten gaan rinkelen…. geen karretjes en geen rijen…. dan klopt er dus iets niet….

Nadat ik mij dus door de karretjes en mensen in de winkel had heen gewerkt met twee kilo koffie richting kassa’s. Inmiddels hadden blijkbaar een heleboel mensen gezien dat ik al klaar was en waren ze gezamenlijk gezellig naar de kassa’s toe gewandeld waar dus een nu wel giga rij stond.

En dan sta je daar te wachten en onderwijl te kijken wat er zoal in die karretjes zit. Er is mij veel duidelijk maar dit soort dingen snap ik dus echt niet. Hoeveel moeten mensen inslaan om twee dagen door te komen? Hoeveel moet er gegeten en gedronken worden? Terwijl ik die karretjes zo zit te bekijken begin ik toch stiekem te tellen. Het is blijkbaar heel normaal om heel veel geld uit geven op deze twee dagen. Zoveel geld dat wij er met acht personen minimaal twee weken van kunnen eten.

Daarnaast snap ik dus echt niet waarom mensen dan de dag voor kerst nog alle boodschappen moeten doen. Misschien zijn dit dan de mensen die boodschappen doen leuk vinden! En ja, daar behoor ik nog steeds niet bij. Boodschappen doen is een verplichting die ik met liefde zou overslaan…..

Maar nadat ik dit zo overdacht heb ga ik het volgend jaar dus anders aanpakken. Op de dag voor kerst ga ik weer naar de supermarkt maar nu om een geheel andere reden. Ik ga op zoek naar iemand die elke maand zo belachelijk veel boodschappen wil doen en ze daarna bij mijn deur wil gaan afgeven. Wees gerust ik zal ze zelf betalen…..

1 opmerking:

  1. Helaas wil albert heijn niet bezorgen ..... zie blog 24 februari.... Hier in de buurt bezorgt alleen de spar en dan ben ik bang dat ik failliet ga....

    Het lijkt me zo fijn als we er niet meer uit hoeven voor de boodschappen!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.