maandag 10 december 2012

Ik ken ze wel maar ik weet ze niet

 

In een heel erg grijs verleden. Zo grijs dat het bijna zwart is. Je weet wel donderwolkengrijs zo lang geleden is het. In die tijd gingen wij nog wel eens op stap. Of eigenlijk helemaal niet “wel eens” maar gewoon regelmatig. In die tijd kenden wij de top 40 uit ons hoofd en zelfs de top 1000 was niet geheel onbekend.

Maar nu, na bijna 15 jaar tussen de kleine kinderen te wonen begint dat toch echt te slijten. Ik ken alle sinterklaasliedjes, Sint Maarten liedjes hebben weinig geheimen ( al blijf ik bij de deur echt zeggen dat ik DAT liedje nog nooit eerder had gehoord). Wel zal ik bij deze eerlijk toegeven dat mijn kinderkerstrepertoire elk jaar weer opgefrist moet worden. Want jingle bells in het Engels lukt nog wel maar in het Nederlands…????? Net als de herdertjes daar schijnt ook een kinderversie van te zijn maar ik ben gewoon niet in staat deze te onthouden.

Maar okay, nu heeft mijn oudste dochter besloten naar een concert te gaan ( over een maand of 6) en echt ik heb gezegd dat ze mocht maar ze heeft de naam van die hele band voor me op moeten schrijven want ik heb gewoon geen enkel idee! Wie zijn dat, wat doen ze en hoeveel lawaai maken ze wel niet….. Na enkele momenten googleen en luisteren heb ik nu dus besloten dat het wel meevalt. Want ook al ken ik de naam van de hele band niet de muziek schijn ik toch ergens opgepikt te hebben. Ik ken blijkbaar toch minimaal de helft van al die nummers…..

Dus ik ben niet meer op de hoogte van de top 40. Ik ben wel geheel op de hoogte van de top 1000. Ik ben nog niet donkergrijs verkleurd en volgens mij dank ik dat vooral aan het zingen van al die bijzondere kinderliedjes…..

 

Olifantje op de stoep

Loop niet in de hondenpoep.

Ander krijg je vieze schoenen

En dan moet je mama boenen.

Olifantje op de stoep

Loop niet in de hondenpoep

2 opmerkingen:

  1. Hè die kende ik nog niet, en dat zegt wel wat voor een kleuterjuf, bedankt voor het nieuwe nummer in mijn repertoire.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahha, ik zie je klas al zitten... de ene helft rood verkleurd door een juf die "rare" liedjes zingt de andere helft in de slappe lach....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.