vrijdag 1 maart 2013

Oma….

 

In een soort vlaag van verstandsverbijstering; helaas ik kan het niet anders noemen, heb ik vanmiddag de hele keukenvloer op mijn knieën geboend…. Tja als je het te pakken hebt moet je het er ook van nemen anders gebeurt het de eerste maanden echt niet zo grondig. Want grondig is dus wasmachine van de plek, koelkast en vriezer van de plek, bank uit de keuken en alle speelgoed aan de kant.

Robert, Kim en Ziva waren lekker in de kamer aan het spelen. Annika zat achter de pc geparkeerd en D’mitri was lekker met papa de hort op. Dus echt het kon ook nog zonder dat er meteen 300 minivoetstapjes op de vloer stonden van ernstig geïnteresseerde peuters.

En dan zit je daar dus op de grond, zo half onder het gasfornuis wanneer

  • Ziva opeens zegt; “oma is er”.
  • Dus vraag ik even na, “wat zeg je”
  • waarop het antwoord, “oma is er”
  • waarna ik rustig probeer omhoog te komen zonder een emmer sop om te gooien.
  • Zegt Robert opeens, “OMA, deur open doen!”
  • ondertussen ga ik een ietsje door mijn rug maar ik sta wel.
  • en dan…….

 

  • Laat Robert “oma” binnen,
  • doet achter “oma” de deur weer op slot,
  • verteld “oma” dat ze haar klompen niet aan mag in huis,
  • waarna “oma” ze netjes bij de achterdeur zet terwijl Robert even een kopje koffie voor haar zet,
  • Helaas vind “oma” de koffie niet lekker maar wil ze wel taart,
  • Robert “OKEEEEEEEEE, jij afwas doen!”
  • Oma “is goed”
  • Robert en oma vermaken zich zo nog een tijdje met de koffie en de afwas maar dan moet oma toch echt weer aan het werk.
  • Op mijn vraag wat voor werk oma dan doet. Oma is boer, oma klompen aan!

Ziva heeft het nog een klein uurtje volgehouden om door het leven te gaan als oma. Toen was er een mama met snoepjes en dan wil je toch wel even weer Ziva heten…

3 opmerkingen:

  1. Fantastisch. En zo kon jij ook lekker bezig blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had ik eigenlijk moeten doen maar het was zo leuk om te zien dat ik met een kop koffie aan de keukentafel ben gaan zitten...

      Verwijderen
  2. haha...hier komt vaak Bob de Bouwer langs, of de juf, of een voetballer :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.