maandag 5 november 2012

Een mooie vergelijking.

 

Vandaag was ik weer gezellig mee met Kim en Ziva om terwijl zij gezellig aan het spelen zijn koffie te kunnen drinken in de ouderkamer van de Taaltrein.

En ja, ik vind het er altijd erg gezellig. Misschien wel een “huisvrouwen” iets en dan vooral voor de soap en sherryloze huisvrouwen; waar ik mijzelf ook toe reken. Je ziet nog eens iemand, spreekt nog eens iemand en als groot bijkomend voordeel hoef je een keer niet uit te leggen dat je kinderen niet al te duidelijk uit hun woorden kunnen komen.

Ander voordeel voor mij is dat er zowaar nog een ouder zit van een gezin met een iets meer als gemiddelde grote…..

Ja, en ?  Hoor ik nu een heleboel mensen denken, vergelijk het maar met een hobby hebben. Als je nog iemand tegenkomt die altijd sokken aan het breien is is er altijd een gespreksonderwerp zonder dat je van alles hoeft uit te leggen.

Maar okay, zo tijdens de koffie kregen we het over verjaardagsfeestjes en hoe je dat viert, we kregen het over maaltijden en hoe je die klaarmaakt. En over regels voor kinderen en op welke leeftijd en waarom. Dus ja de “gewone” huisvrouwen praat eigenlijk.

En opeens terwijl we het hadden over de kookkunsten van pre-pubers tijdens het feestje van Annika kwam er een opmerking die ik nog nooit eerder had gehoord. “Volgens mij hebben jullie een echt Pippi huis”.

kakelbont

Ik kon hier alleen maar om lachen, regelmatig horen wij hier namelijk “we leven niet meer in de jaren ‘50 ofzo”.

  • ze mogen niks
  • ze krijgen niks
  • ze hebben niks
  • ze zijn superzielig
  • enz.
  • enz.

Tijdens het eten kon ik echter niet laten om te vragen wat mijn kinderen nou van die opmerking vonden…

De reactie vind ik zelf wel heel erg treffend….. ( behalve de alcohol mijn haar heeft nu wel dezelfde kleur). Mijn oudste dochters wonen in een Pippi huis welke af en toe ook bewoond word door Mrs. Hannigan.

Tja, gelukkig ben ik ook maar een mens!

 

Mrs_-Hannigan---Little-Girl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.