donderdag 15 november 2012

sommige dingen laten je toch even nadenken.

 

Met drie bijzondere dagen achter de rug eindelijk weer wat tijd gevonden om eens rustig achter de pc te gaan zitten. Ach het is nog maar kwart voor twaalf dus het kan nog net.

Maar dan ga ik dus zitten en ga eerst eens mijn lijstje af van blogs die ik volg. Na een glimlach van een boerinekke bij “huis tjokvol” door naar “Teunie” (die echt nooit niets te doen heeft) dan nog even kijken bij “spaarcentje”.

Na een heleboel glimlachen zet spaarcentje me toch weer aan het denken, wat is er nou belangrijk voor mij? Wat zou ik nu echt niet willen missen?

Als eerste kijk ik maar weer eens naar de thermosstaat. De kachel is hier nog niet aan geweest maar het is dan ook nog 20 graden in de woonkamer. Dan toch een iets diepere brainstorm.

Douchen doen we elke dag. Om de dag is natuurlijk goedkoper maar nee, dit wil ik gewoon elke dag doen. De auto dan? Tja, hij staat op dit moment alweer bij de garage dus blijkbaar wil ik hem toch echt gewoon houden. Op naar de volgende categorie: energieverbruik. Met een verbruik van 3700Kwh zitten we volgens mij al behoorlijk zuinig en in het donker zitten wil ik niet. Boodschappen dan misschien valt daar nog op te bezuinigen? hmmm, we bakken ons eigen brood en de meeste koekjes, broodbeleg hebben we ook niet veel bijzonders van. Ja wel veel maar als iedereen elke week één soort mag uitkiezen heb je bij ons al snel veel verschillende soorten. Warme maaltijden zijn vers en met zo min mogelijk pakjes. Vlees is er niet in overdaad. Nee, bezuinigen op boodschappen betekend bij ons dan waarschijnlijk gewoon stoppen met eten….. Niet gezond, dus geen goed plan. Okay, in plaats van koffiebonen en kannetjes koffie kan er ook filterkoffie en een koffiezet apparaat.

Dus ja ik heb ons omslagpunt gevonden. Koffie. Ik wil gewoon lekkere koffie en ook al kost dat dan wat meer het is het mij meer dan waard. ‘s Avonds op de bank met echt hete koffie en het acht uur journaal. Hier word ik gelukkig van.

Wat 2013 ook gaat brengen zolang ik mijn kopje koffie kan drinken kom ik het jaar wel weer door!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.