zondag 6 januari 2013

Leedvermaak gaat echt twee kanten op…

 

Soms gebeurt er iets en dan ben je gewoon blij om dat te zien. Natuurlijk heb je altijd de gewone dingen maar nu heb ik het meer over die dingen waarvan je blij bent dat ze niet alleen jou overkomen.

  • Buren die ruzie hebben met hun kinderen.
  • Andere kinderen die ‘s nachts ook niet droog willen worden
  • Andere kinderen die ook niet “gewoon” willen praten
  • Andere kinderen die ook wachten tot ze 5 zijn voordat ze gaan fietsen.

Gewoon de twijfel dingen zeg maar. Altijd fijn om te weten dat andere mensen dat dus ook overkomt.

Maar okay, vandaag waren wij dus op verjaardag bezoek bij een meisje dat 11 jaar is geworden. Hartstikke leuk. Spelende kinderen en gewoon gezellig aan de keukentafel zitten. Op een gegeven moment hoort er dan dus ook taart bij. Jarige job had redelijk veel moeite om de kaarsjes uit te blazen en waarschijnlijk dus ook extra veel zin in taart. De moeder van dit meisje is ongeveer een kwartier bezig geweest met iedereen op taart te trakteren houd er zelfs nog rekening mee dat er nog twee kinderen moeten komen. Super zou je dus zeggen. Ware het niet dat opeens de jarige tevoorschijn komt en heel lief vraagt of ze alsjeblieft ook een stukje taart mag…. En echt ik moest zo lachen, want ik had niet verwacht dat dit iemand anders ooit overkomen was! Wat was ik blij dat ik iemand anders kon verwelkomen in een momentje van “slechtmoederschap”.

Tja, helaas was dit leedvermaak van mijn kant van korte duur aangezien mijn jongste telgen opeens besloten hadden dat ze naar buiten toe wilden gaan…. helaas kwam ik hier dus pas achter nadat ik ze met jas aan en sjaal om voor de deur op het plein zag lopen….

Bij deze geef ik dus ruiterlijk toe; de eerste prijs “slechtmoederschap” van 6 januari 2013 komt mij geheel toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.