maandag 14 januari 2013

januari, enz….

 

Afgelopen week dus weinig bloggen maar veel doen.

Tja, veel doen…. eigenlijk ook niet. Gewoon;

  • Chantal weggebracht want die ging bij iemand logeren.
  • Vriendinnetje van Annika opgehaald die hier kwam slapen.
  • Brood gebakken.
  • Acht keer een was gedraaid.
  • Beetje boodschappen gedaan.
  • Peuters gepoetst.
  • Droger gevuld en geleegd.
  • Was afgehaald en opgehangen en dat een paar keer.
  • Nog wat brood gebakken.
  • Pan appelmoes gemaakt.
  • Vriendinnetje weggebracht.
  • Chantal weer opgehaald.
  • Chantal geholpen met de $#%$#$% rekentoets.
  • Was opgevouwen.
  • Vanmorgen gezorgd dat het goede kind in de taxi kwam met bijbehorende onderdelen.

Dus nee, het week allemaal niet zoveel af van de “normale” gang van zaken maar waar ik nu tegenaan loop is heel simpel en ook heel knullig want het duurt nog wel even. Het is namelijk JANUARI…. Sommige mensen hebben last van een voorjaars dip, een najaarsdip een winterdepressie en noem maar op. Ik heb last van een januari dip en niet zo’n beetje ook!

In januari wil ik gewoon in winterslaap gaan en dan op 11 februari weer wakker worden. Gewoon helemaal weg met die maand. Wat ik ook doe overal moet ik extra over nadenken.

  • oooooo, moet er zout in brooddeeg?
  • oooooo, jij bent Kim en niet Ziva… ( bloos, bloos, schaam,schaam.)
  • oooooo, er moet een stofzuigerzak IN  de stofzuiger anders gaat hij raar doen.
  • en de topper…. bevroren mentos kan je niet eten dan knapt er een kies in stukjes….

Als voordeel van deze maand probeer ik als eerste maar te zien dat we nog maar 17 dagen hoeven en dan is het over. Als tweede word het relativeren voor mij weer eens als kunstvorm ingezet. En als derde, zeker niet onbelangrijk… mijn kinderen kunnen alvast oefenen met een moeder met alle geestelijke overgangsklachten die er te vinden zijn.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.