woensdag 16 mei 2012

Klagen moet je leren….

 

Het is me weer eens duidelijk geworden dat er met de opvoeding toch af en toe iets mis gaat. Hier in huis zijn we niet vies van klagen, we zijn tenslotte Nederlanders dus; het zit ons in de genen.

Op het moment dat ik in een supermarkt kom is het het standaard onderwerp en echt het is nooit goeds, te warm, te koud, te nat, te droog. Als ras klagers hebben we het altijd over het weer en we zijn het er nooit mee eens……

Ergens in de opvoeding van onze kinderen gaat er dus echt iets mis. Want er is eigenlijk niks zo fijn voor mijn kinderen onder de 12 als , regen, sneeuw, hitte, hagel of wat voor weer dan ook……

Van elke vorm van weer kunnen ze binnen enkele seconden de pluspunten opnoemen.

Dus om tegemoet te komen aan de wensen van mijn kinderen probeer ik inmiddels maar iets minder Nederlands te zijn. Ga ik nu ook proberen om op dit soort dagen naar buiten te gaan. Alleen al om toch te kijken of dat ene stukje misschien niet alleen de genen is maar ook gewoon opvoeding…..

De eerste resultaten van dit kleinschalige onderzoek zullen over ongeveer 10 jaar bekend zijn!

 

Foto-0016

D’mitri fiets zo hard mogelijk zodat het water goed hoog komt.

 

Foto-0020

Kim vind modder ook erg fijn maar wel alleen onder haar laarzen en niet aan haar handen.

 

Foto-0018

Robert, Kim en Ziva gezamenlijk aan het kijken waar deze plas nu het diepste is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.