maandag 28 mei 2012

En toen was het vakantie…….

 

Ik weet heel goed hoe het hoort, echt waar. Als je eenmaal moeder bent hoor je een hekel te hebben aan verjaardagsfeestjes, margedagen en vakanties.

Bij mij gaat dat toch net even anders. Verjaardagsfeestjes vind ik gewoon leuk. Tenminste zolang ze het thuis willen vieren. Een ritje naar het zwembad laat ik met heel veel liefde aan manlief over. Ook van bowlen of de ballenbak word ik echt niet blij. Al die dingen buiten de deur zorgen alleen voor veel herrie ( en bijbehorende hoofdpijn) en ruzie tussen kinderen. Nee doe mij maar een “thuisfeestje” gewoon met kadootjes verstoppen en cake versieren. Simpele spelletjes doen en gewoon leuke dingen doen samen.

Volgende punt zijn dan de margedagen. Natuurlijk heb ik geen rekening te houden met werk e.d. en dat maakt het veel makkelijker maar wat is er nou fijner als “zomaar” op woensdag geen wekker te hoeven zetten omdat er even een dagje vrij gepland is! Even stap op de plaatst en eventueel naar een pretpark kunnen gaan waar het dan eens een keer niet druk is!

Laatste punt op mijn lijstje zijn de vakanties. Ik vind ze heerlijk! Weer GEEN wekker, lekker rustig aan doen. Beetje zwemmen, beetje wandelen, beetje niksen enz. enz. enz.. Ze kunnen me niet lang genoeg duren!

Maar dat laatste schijnt nu dan toch echt in het water te vallen. Met 3 kinderen op de peuterspeelzaal, 2 kinderen op de basisschool en 1 op het voortgezet onderwijs hebben ze nooit meer tegelijk vakantie. Nu was er sowieso al een rare planning gemaakt op de scholen. Weekje vrij, weekje school, hemelvaart weekend vrij, weekje school en dan na Pinksteren  een week vrij. Dus denken dat je even lekker op vakantie kon gaan zat er al niet echt in maar nu moet Chantal de hele week na Pinksteren wel naar school en is de rest vrij. Nu ben ik dus thuis en moet wel een wekker zetten. Bijkomend nadeel is dat Chantal het woord “stil” nog steeds moet vinden in het woorden boek en de woonkamer om 7 uur waarschijnlijk gewoon vol zit.

Dus dit word gewoon een vakantie zonder vakantiegevoel. Een vakantie waarbij ik gewoon non-stop doorga met als enigste verschil dat er 5 kinderen thuis zijn die wel een vakantie willen maar die een moeder hebben die zich nog helemaal in het idee vakantie moet gaan zetten.

Ach, nog 9 jaar en 3 maanden en dan hebben we geen kinderen meer op de basisschool…….

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.