vrijdag 5 oktober 2012

Rituelen

 

Ze zijn er in soorten en maten. Rituelen voor het slapen gaan, rituelen voor het tanden poetsen, rituelen voor de maaltijd.

Veel van de rituelen die bij ons thuis worden gebruikt zijn gewoon een afspiegeling  van hoe het vroeger bij ons thuis ging. Wel met een aardige dosis eigen inbreng maar toch….

Er is echter een ding wat ik vroeger regelmatig deed. Elke middag zat mijn moeder thuis al klaar. Een kopje thee en twee biscuitjes en de rummikub. Geen idee hoelang dat zo is doorgegaan maar wel zo lang dat er haast niemand is die mij kan verslaan met rummikub.

Vanavond klonk hier dus ook het verzoek tot een spelletje. Okay, maar geen laaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnngggggg spel. Dus geen monopoly, risk of wat dan ook….

En nee, ik ben geen spelletjesmens, ik vind de meeste spellen gewoon helemaal niet leuk. Met uitzondering van bijna alle kaartspellen en dus rummikub. Want eenmaal besmet is blijkbaar eeuwig besmet

Gezamenlijk kwamen Annika en D’mitri weer naar beneden met een spel kwartet ( blèh ik) en de doos rummikub ( blèh Marcel) ( joepie ik)Maar vol goede moed hebben wij beide deze spelletjes doorstaan…..

Eerst een heel spel bob de bouwer kwartet waar op de een of andere manier geen winnaar uitkwam. Daarna nog een spelletje rummikub. Annika heeft gewonnen en werd daar toch wat sip van. Ik had haar namelijk geholpen dus had ze in haar ogen niet en zeker niet zelf gewonnen….

Vanaf morgen is het hier dus tijd voor een nieuw ritueel. Minimaal één keer per dag een spelletje rummikub tussen Annika en mij.  Ik ben wel reuze benieuwd hoe kort ze nodig zal hebben om mij te kunnen verslaan …..

rummikub%20image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.