woensdag 4 april 2012

Darwin is toch iets vergeten....

Vandaag heb ik iets ontdekt.
Het idee had ik al langer maar nu weet ik het zeker.

De mensheid kunnen we opdelen in twee soorten.
Nee, nu komt er echt geen hoogdravend psychologisch praatje maar gewoon een feit wat ik zelf zonder ingewikkeld onderzoek hier in huis heb ontdekt.

We hebben soort 1;
Deze soort doet altijd zijn best en doet met alles mee wat die tegenkomt. Ook als het ingewikkelde opdrachten zijn die met pakketpost verstuurd moeten worden vormt dat geen belemmering.
Deze soort die zo stinkend zijn best doet zal het echter nooit winnen van soort nummer 2.

Soort nummer 2 doet namelijk geen moeite. Soort nummer twee vind een zinnetje aanvullen eigenlijk al teveel gedoe. Soort nummer 2 twijfelt zelfs of ze een tweet moeten gaan retweeten ( jemig, is dit een woord!?) of niet. Deze soort zal ook echt geen geld uitgeven om iets op te sturen. Een antwoordnummer gaat nog maar anders echt niet!!!

Ondanks het grote verschil in inzet tussen soort 1 en soort 2 zal soort 2 altijd winnen.

Tot mijn grote ergernis behoor ik tot soort 1 en mijn lieftallige dochter van 14 tot soort 2.
Echt ik gun haar het maar het word toch redelijk irritant als ze wederom vrijkaartjes heeft gewonnen voor iets waarvan ze al twee maanden weet dat ze er heen gaat.
Dat ik tijden opzoek ben naar een nieuwe ( lees betaalbare) telefoon en als zij er 1 zoekt ze in de winkel meteen zeggen; "kom overmorgen even terug dan is hij €90,- goedkoper".
Ik heb echt geen enkel idee wat ze de afgelopen maanden allemaal al wel niet gewonnen heeft of met schandalig schrikbarende korting heeft kunnen kopen.

Wel weet ik dat ik nu dus helemaal niet meer mee ga doen met prijsvragen of andere onzin.
Alles wat Chantal zegt wil ik wat mee doen maar dan wel alleen als zij niet meedoet!

Ik wil ook wel eens wat winnen!!!!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.