zondag 30 september 2012

voorlezen?!?!?!?

 

Lezen is gewoon leuk! Niks zo fijn als helemaal in een boek kunnen wegzinken. Lekker afgesloten van de wereld in een hoekje van de bank te zitten. Echt heerlijke momenten vind ik dat.

Om dat lezen te stimuleren bij kinderen moet er natuurlijk ook worden voorgelezen. En daar wringt nu toch de schoen ( of het boek als je dat liever hebt). Voorlezen bij de oudste hoorde gewoon bij het bedtijdritueel. Standaard werd er elke avond voor gelezen. Regelmatig zelfs een heel disneyboek. Ook omdat ik in de boeken geen goede pauzeplek kan vinden….

Bij nr. 2 werd er nog steeds elke avond voorgelezen maar nu kwamen we op de kikkerboeken of gewone sprookjesboeken uit. Iets kortere verhaaltjes en gewoon helemaal uit kunnen lezen.

Ja en dan hebben we er op dit moment dus nog vier die voorgelezen willen worden, deze vier gaan ook nog eens op ongeveer hetzelfde moment naar bed, deze vier gaan niet akkoord met hetzelfde verhaal. Voor deze vier moet ik dus nieuwe voorleesmomenten gaan vinden.

D’mitri kan nog lekker worden voorgelezen als de andere drie op bed liggen dus dan is dat opgelost. Maar wanneer moet ik drie peuters die niet dezelfde interesses hebben, die overdag echt niet meer gaan slapen, die voorgelezen worden alleen leuk vinden als het boek leuk is nu dan gaan voorlezen!

Ik heb echt geen enkel idee hoe ik dit in elkaar moet gaan breien…… Wel weet ik dat ik snel iets moet gaan verzinnen voordat ik voorlezen gewoon niet meer leuk vind|!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.