zondag 30 september 2012

In de statistieken….

 

Op zo’n blog als deze krijg je “statistieken” kado. Niet dat ik daar nu zoveel mee doe maar soms wel even grappig om te lezen. Dan gaat het me niet om de aantallen bezoekers, er staat gewoon een teller naast het blog, maar wat leuk is om te lezen zijn de zoekopdrachten waarmee deze blog dan gevonden is.

Op dit moment staat deze erin

  • Groot gezin weer in

Ik ben me nu dus al een hele tijd aan het afvragen waar degene die dit heeft gegoogeld naar op zoek was. ( en misschien nog is)

Zal het iemand zijn die zelf zwanger is van nr 5,6,7 of meer of iemand die kinderloos is en zich afvraagt waarom mensen aan kinderen beginnen en dan ook nog eens meer dan de 1,7 die de statistieken aangeven…..

Bijna meteen moest ik denken aan een artikel dat ik ooit gelezen heb.  ( ja, van een kinderloze vrouw) Dat het hebben van een groot gezin een teken is van status. Zo van, zie eens hoe goed ik het heb en hoe goed ik het doe.

Daarna bedenk ik me ook meteen dat ik inmiddels ons gezin al helemaal niet meer zo groot vind. ( niet voor niks een “klein” groot gezin) maar dat de denkwijze bij “gemiddelde” gezinnen toch echt anders is. Hoe vaak hoor ik niet dat mensen een groot gezin hebben en dat dan later blijkt dat er drie spruiten door de woonkamer huppelen…. Sorry voor mij heb je een groot gezin bij vier of meer kinderen fulltime.

Tja, en of het nu “in” zal zijn of niet. De mensen die ik ken met een kinderschare die iets meer is als gemiddeld  hebben een dubbele baan om hun kinderen schoon en gevoed en met een redelijke kennis van geldende normen en waarden de grote wereld in te kunnen laten gaan. Deze mensen maken zich niet zo druk over status, merken en over wat er “in” is.

Dus bij deze de vraag dat als diegene die deze zoekopdracht heeft gebruikt hier nog een keer mocht komen. Hoezo, waar was je naar op zoek?

 

05groot-gezin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.