zaterdag 20 april 2013

schoonmaken, opruimen, schoonmaken en opruimen

 

Gisteren was het weer eens zo’n dag. Een hele gewone dag te beginnen met;

  • twee schone wassen ophangen
  • twee wasmachines vullen en aanzetten
  • ongeveer een half brood aan kruimels op en onder de eettafel wegvegen
  • starten met het schoonmaken van een koelkast

en dan…. dan heb ik geen zin meer. Het is nog geen half 10 en ik heb er gewoon even geen zin meer in. Als ik zo om me heen keek vroeg ik me eigenlijk af in welke kringloop winkel ik nu eigenlijk beland was. En nee, niet die nette winkel van om de hoek maar die ouderwetse “malle pietje” winkel.

Met het idee dat het toch echt gedaan moet worden heb ik nog heel positief de stofzuiger naar beneden gehaald maar eenmaal aangekomen op de onderste verdieping resoluut besloten dat; troep niet wegloopt, en vies echt nog wel even vies blijft…

Gelukkig waren Kim en Ziva het er helemaal mee eens en zijn we eerst maar eens koffie gaan drinken in het CJG. Of dan is het dus IK drink koffie en Kim en Ziva zijn heerlijk aan het spelen. Daarna een klein ritje naar Zuidwolde, ( die al wel op de planning stond en sommige dingen kan je gewoon niet uitstellen) om dan door te rijden naar de Taaltrein om Robert eens een keer op te halen.

Eigenlijk was dat best wel zielig, Robert was helemaal in de war, heel erg blij “zomaar” twee zusjes en een mama maar ook een taxichauffeur….. Gelukkig ging hij na een paar kleine aansporingen richting zijn moeder ( hup hup, hup hup… oeps wat hoor ik mijzelf in mijn kinderen terug….) gewoon lekker in de auto.

Na een kleine omweg om de folders van Chantal op te halen lekker thuis om met ons zessen te kunnen eten. Helaas nog midden in de rotzooi maar zolang er nog schone borden en messen zijn vinden ze het geloof ik allemaal niet zo erg….

Helaas heb ik mijn “ikhebgeenzindusdoelekkerniks” bui de hele dag vol gehouden. Helaas…. Ja echt helaas want natuurlijk gebeurt er dan iets heel simpels.

Na het eten; afhaalchineeswantwehebbenookgeenzininkoken, heb ik samen met Annika Chantal naar een vriendin gebracht. Leuk voor haar om daar weer eens te zijn en leuk voor Annika omdat zij erg goed bevriend is met het zusje… ( ai, dat klinkt ingewikkeld…) En wat gebeurt er dan… natuurlijk Chantal blijft slapen, we hebben haar natuurlijk ook weggebracht maar daarnaast komt er dus ook weer iemand mee naar huis… en dat tsja, OEPS…..

Dus staan wij om half 10 ‘s avonds

  • de gang wasvrij te maken.
  • de gevulde maar nog niet opgeruimde wasmanden ergens neer te zetten zodat er niemand van de trap afvalt,
  • slaapplekken te creëren op plekken waar normaal niet geslapen word
  • films op usb te zetten zodat de dames wat te doen hebben
  • lege kasten te onderzoeken op nog iets lekkers voor bij de film

Tijdens het opruimen neem ik weer eens het besluit om vooral niet weer zo’n TOTALE BAALDAG in te lassen want eigenlijk kan ik dit van te voren al wel voorspellen… Maar okay gedane zaken nemen geen keer zullen we dan maar zeggen…

Uiteindelijk is er vanavond rond 7 uur ( ja 30 uur later dus…) dan toch nog stof gezogen en afgestoft, er hebben heel netjes vijf wasmachines gedraaid waarvan er ook al minimaal drie weer zijn weggevouwen, het is nog gelukt om wat broden te bakken en tussendoor hebben we ook nog een paar uur in het stadspark vertoeft….

Ooit zal ik het nog wel eens leren….. uitstellen is leuk maar afstellen is gewoon niet mogelijk….

6 opmerkingen:

  1. komt mij bekent voor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch herkenbaar. Alleen nog geen slaapafspraken maar de rest....


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, komt me errug bekent voor!
    Ook dat je er achteraf van baalt....Maar soms is dat wel weer goed om op te laden.
    En vies of heel vies maakt bij het schoonmaken niet zo heel veel meer uit :)
    groetjes Germa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als je even samenwerkt dan komt het wel goed meestal

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.