zaterdag 13 april 2013

discussies, discussies

 

Wat maakt het leven nou eigenlijk leuk? Af en toe vraag ik me dat echt af, gelukkig is het op dagen als vandaag gewoon heel erg duidelijk. Vandaag maakte het discussie voeren het leven ( behalve ietwat vermoeiend) ook heel erg leuk.

Vanmorgen om 7 uur begon hier in huis; of eigenlijk gewoon in mijn bed de eerste discussie. Namelijk welk programma zou er worden gekeken ( gevoerd door de vier jongsten) en hoe hard mag de televisie ( gevoerd door mij).

De hele dag door waren er discussie momenten en dan variërend van “wie ruimt de duplo op” tot “hoe laat moet je thuis zijn als je 15 bent en het morgen zondag is”. Tussendoor afgewisseld met “waarom moet je haar gewassen worden” en “waarom mag je niet de hele dag op de pc”.

Vooral de argumentatie die gevoerd word kan zulke “gesprekken” eigenlijk heel vermakelijk maken. Want:

  • Ik speel daar nu niet meer mee. tja, je hebt er dus wel mee gespeeld
  • Mijn haar hoeft niet gewassen ik heb niet in de modder gespeeld.  Helaas word je haar ook vies als je niet in de modder speelt
  • Waarom mag iedereen minimaal een uur later thuis zijn. ehm, je moet alleen door de stad fietsen en je bent 15…….
  • Ik krijg toch nooit die level af in zo’n korte tijd. misschien moet je dan niet 6 spelletjes tegelijkertijd doen.

Eigenlijk ging het vandaag de hele dag zo door. Alles wat hier in huis gevraagd werd werd beantwoord met een wedervraag. De hele dag werden er kleine en grote discussies gevoerd en dan vooral over helemaal NIETS. Het was vandaag voor ons vooral proberen om die discussies zo te laten eindigen dat ook wij tevreden waren over het eind resultaat en voor al onze kinderen een hele goede oefening in het zo lang mogelijk laten duren van een discussie…..

Zo overdag werd ik er met regelmaat heel erg moe van maar nu, terugkijkend was het eigenlijk heel erg genieten van een stel kinderen die precies weten wat ze wel en niet willen, waarbij ik er wel heel blij mee ben dat het leeftijdsverschil redelijk groot is waardoor de onderwerpen tenminste totaal verschillend zijn.

1 opmerking:

  1. hoi, ik ken dit gevoel, sommige dagen zijn gewoon eeuwige discussies

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.