dinsdag 11 juni 2013

Echt supergoed!

 

Mijn oudste dochter kan heel veel dingen goed. Natuurlijk kan ze dat, ze is namelijk MIJN dochter dus…. einde discussie.

Maar okay, eigenlijk zit ik nu dus al op het einde van mijn blogbericht want wat valt er verder nou nog over te vertellen?

Ik zal het bij één klein voorbeeldje houden. Gewoon heel simpel een enkel voorbeeldje van iets waar ze echt heel erg afgrijselijk goed in is.

Mijn oudste dochter fietst elke dag naar school, net als de overige 90% van alle leerlingen van het voorgezet onderwijs. 4,5 km. heen en 4,5 km. terug. En daarnaast natuurlijk de km. naar vrienden en/of vriendinnen die natuurlijk nog eens 5 km. de verkeerde kant op wonen. Dus ja, fietsen dat kan ze zeker goed.

Voor dat fietsen heb je dus een fiets nodig waarop ( weten wij inmiddels uit ervaring) niet teveel poespas zit. Want als je eenmaal op het VO zit dan schijnen alle rem en verlichtingsdraadjes kapot te gaan.  Maar niet getreurd een fiets met terugtraprem en losse fietslampjes en dat is helemaal opgelost en puberlief kan de halve provincie doortrappen zonder problemen!

Maar dan komt nu dat stukje waar ze dus ook heel erg goed in is. Dat stukje wat uiteindelijk zorgt voor een veel minder aangename fietservaring. Als je fietst dan kunnen je banden lek…. En dan niet gewoon een enkele keer maar toch minimaal een paar keer per maand. Als zo’n band dan lek is dan bel je dus naar huis om te vragen of je opgehaald kan worden maar dan zoek je blijkbaar eerst een tijdstip uit waarop het gewoon niet mogelijk is om opgehaald te worden. Hierdoor is onze dochter inmiddels dus ook heel erg goed in lopen geworden. Vooral het lopen met een fiets met een lege achterband.

Nu wil echter het geval dat bij de laatste achterband die lek ging opeens bleek dat het plakspul voor de banden nog op de camping lag. In zulke gevallen mag onze lieftallige dochter dus op mijn fiets naar school. Heel fijn voor haar maar nu blijkt dus dat ze in sommige dingen gewoon echt heel erg goed is. Vanavond ging ik namelijk even met MIJN fiets weg. Een ritje van ongeveer vijf minuten. Eenmaal terug bij de fiets bleek echter dat ik niet meer fietsend terug naar huis kon. Mijn dochter is gewoon heel erg goed in het lek rijden van achterbanden……

 

 

lekke_fietsband1

5 opmerkingen:

  1. Heb je haar al ooit verteld dat ze niet de trottoirs op mag fietsen? Ik heb de meeste achterbanden op een trottoirband lek gereden.
    Verder: leer madam eens bandenplakken. ;)

    Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahahha Frank... ze is aan het oefenen met plakken. Het houd een keertje op!

      Ze weet wat ze wel en niet moet doen maar of ze er ook naar handelt is altijd de vraag.

      Verwijderen
  2. ooo hou op over kapotte fietsen,hou op over lekker banden,hou op over die kabeltjes die los zitten,gggrrr het is hier een dagelijkse bezigheid geworden,gisteren nog werd de fiets gestolen van mijn zoon,gewoon uit het fietsenhok bij school,ggrrr zit je op een christelijke school.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, zo herkenbaar.... Er staat hier altijd wel een leenfiets of een kapotte fiets of meer dan één. En onze kinderen fietsen 19 km. naar school en 19 terug, dus dan is lopen wel erg ver... En leren plakken schijnt echt heel moeilijk te zijn! Waarom het dan bij papa wel lukt is niet duidelijk.

    Groetjes,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.