vrijdag 24 februari 2012

Help het is ALWEER op!!!

Er zijn maar twee dingen die ik echt afgrijselijk vind.
Dit zijn natuurlijk ook de enige twee dingen die extreme vormen aannemen als je gezin iets groter is als het gemiddelde gezin.

De eerste is de was......
Machine na machine en nooit maar dan ook nooit komt er een einde in zicht. Als alle bedden verschoond zijn dan plast er iemand in. Als alle kleding netjes in de kast ligt besluit iemand om een verkleedfeestje te houden waardoor je alles weer op kan vouwen...

Maar ondanks dat die was niet leuk en bij tijden een klein drama is vind ik toch niks erger dan het BOODSCHAPPEN doen.
Ja, met hoofdletters want met 8 personen ben ik er niet met de gewone boodschappen.
Trek er maar rustig een ochtend voor uit. Als het meevalt hoef ik maar twee keer een wagentje vol te laden maar reken er maar op dat het minimaal drie wagentjes vol zijn.
Okay dan is het ook klaar de eerste veertien dagen. Het motto is hier inmiddels namelijk "op=op" grijp je mis, heb je pech!



Maar om van die ellende af te zijn had ik dus bedacht dat ik mijn boodschappen voortaan één keer per maand zou laten thuisbezorgen. Gewoon door het broertje van dhr. Heijn. Online bestellen en het word gewoon thuisbezorgd.
Wat leek mij dat een heerlijkheid. Ik zag het echt al helemaal voor me..... gewoon achter de pc bestellen en wachten totdat iemand anders ze kwam brengen......

Helaas heeft dhr. Heijn in al zijn wijsheid besloten dat zijn kleine broertje niet mag bezorgen in de duistere regionen waarin wij wonen....
Hierom heb ik dus de keuze tot het laten bezorgen van boodschappen door een supermarkt waar ik normaal alleen in de vakantie kom, en de bijbehorende schrikbarend hoge prijzen te betalen. Of nog heel erg lang elke twee weken netjes naar een supermarkt te hobbelen....

Kniepstûver ben ik nog steeds dus eigenlijk heb ik alleen de optie om gewoon mijn boodschappen zelf te blijven doen.
Okay dan leg ik me daar maar bij neer.....ik ga nog jaren  elke twee weken naar de supermarkt laad al mijn karretjes vol, laad alles daarna over in de auto, haal thuis alles weer uit de auto en probeer het op de eettafel te laten passen, probeer daarna alles in de kasten te stoppen en ga heel gelukkig zitten zijn met mijn hele volle kasten en inmiddels lege boodschappentassen....

Over 10 dagen mag ik weer...... mocht zich ondertussen iemand bedenken dat hij/zij boodschappen doen het allerleukste ter wereld vind..... elke twee weken mag je ze voor me gaan halen!!!!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.