donderdag 2 februari 2012

heel veel koekjes....


Heel soms gebeurt het zomaar.
Dan word ik 's morgens wakker van de wekker, dan ben ik niet
al om vijf of zes uur 's morgens wakker maar "pas" om zeven uur.
Omdat ik op zo'n ochtend heel erg wakker ben wil ik nog wel eens dingen tegen mijn kinderen zeggen wat achteraf niet zo handig is.

Zo ook deze ochtend. Iedereen was op tijd klaar met eten, aankleden, tandenpoetsen en alles wat er nog meer moet gebeuren voordat we de deur uit kunnen om naar school te gaan.
Doordat mijn humeur steeg naar +10 vroeg ik aan D'mitri of hij zin had om 's middags koekjes te bakken. In ongeveer dezelfde minuut vroeg ik aan Annika of zij dan arretjescake zou willen maken.
Beide hadden daar natuurlijk erg veel zin in.

Eenmaal weer thuis kijk ik in de kasten en blijkt er gewoon helemaal niks in huis te zijn om de koekjes of cake te kunnen maken. Dit was dus HET moment waar ik heel veel spijt kreeg van mijn aanbod. Maar beloofd is beloofd dus op de fiets, door een echt ijzige koude toch naar de supermarkt.
Gelukkig hadden ze alles. In plaats van kleine pakjes boter hadden ze zelfs een pak van 2,5 kilo liggen!!!!!

De hele middag hebben we dus boter gesmolten, cacao afgewogen, koekjes vermalen en alle andere dingen gedaan die nodig zijn om roomboterkoekjes of arretjescake te maken.
D'mitri heeft heel stoer zelf het deeg gekneed....



Na afloop van het bakken bleken er genoeg koekjes en cake te zijn voor ongeveer een hele week.
Blijkbaar kan ik alleen maar in VEEL denken.Nu is het alleen zoveel dat zelfs ik betwijfel of we het wel op gaan krijgen....




1 opmerking:

  1. wat een leuke site misschien toch iets meer over robert vertellen

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.