dinsdag 3 december 2013

onzinnige zin of zinnige onzin.

 

Van sommige dingen begrijp ik dus helemaal niks. Gewoon simpele dingen waar je eigenlijk helemaal niet bij stil staat.

  • komkommers in plastic
  • frisdrank flessen die nogmaals verpakt zijn per zes
  • bananen in een plastic zakje
  • chinese kool in een plastic zakje
  • nieuwe overhemden met spelden, kartonnetjes e.d.
  • nieuwe dekbedovertrekken met karton verpakt in plastic

Okay, al die rare verpakkingen vind ik eigenlijk heel bijzonder. Ik snap ze niet en ze zijn overbodig.

Maar wat is soms ook niet begrijp is de kledingindustrie. Kijk als je een shirt koopt hangt hij aan een kapstokje en er hangt een prijsje aan en als je thuiskomt dan draag je dat shirt op dezelfde manier als je het gekocht hebt. Zo is het eigenlijk met alle kledingstukken. Okay er kan eens een ander shirt op een rok of broek welke je bij elkaar gekocht had maar meestal maakt dat niet zoveel uit. Het is geen heel erg opvallend iets.

Wat wel een opvallend iets is zijn de sokken. Als je sokken koopt zitten ze minimaal per twee gelijke gebundeld en is het de bedoeling dat je ze tegelijkertijd gaat dragen en wassen en opvouwen en wederom dragen. En hier gaat er dus ook iets mis alleen niet met de winkelverpakking, nee er gaat ten eerste hier in huis iets mis. Alle sokken hier in huis belanden eerst in de zogenaamde “sokkenbak”. Waarna het de bedoeling is om al die sokken netjes per twee bij elkaar te binden zodat ze wederom aan hun taak kunnen beginnen. Naast het feit dat er ALTIJD en ALTIJD een laagje sokken zonder partner onderin deze bak ligt blijkt ook gewoon dat het onbegonnen werk is aangezien de 13 plusser hier in huis het helemaal niet nodig vind om zich te houden aan textieletikette. Neen, zij pakt gewoon twee sokken uit de bak en deze worden gedragen met het motto “alleen is ook maar alleen”.

Lange tijd heb ik gedacht dat dit een iets was waar alleen mijn 13 plusser last van had maar hoe blij kan je worden als je opeens DIT op de bank ziet zitten….

 

9 tm 13-11 (9)

Dus bij deze heb ik besloten dat het onzin is mijzelf druk te maken over dingen als sokken gaan per twee en tegelijkertijd alle spelden uit een overhemd gewoon maar in de naaidoos te deponeren.

6 opmerkingen:

  1. haha geweldig,ik zelf zoek elke keer alle sokken bij elkaar,is altijd wel een klus maar ik doe het altijd al zo,ik gooi ze nog weleens bij de verkeerde in de kast,net als de onderbroeken van 2 jongens,die hebben de zelfde maat en ik weet echt nooit welke onderbroek bij de juiste persoon hoort,altijd hoor ik,mam die is niet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha! Dit is heel herkenbaar. Twee van mijn puberzoons hebben ook zeer regelmatig twee verschillende sokken aan. Ze pakken gewoon de twee eerst (rondslingerende!) sokken die ze tegenkomen. Het grappige is dat ik ook dacht dat ze uniek hier in zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yes....ik zou je zo een foto kunnen laten zien van de sokken die mijn veertienjarige aanheeft vandaag....alleen heb ik die foto niet! Maar er zouden dus óók twee verschillende opstaan! :) Heb er net nog naar gevraagd bij hem...en het boeit hem dus totaal niet! Grappig om dit te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marieke Rietveld9 december 2013 om 22:46

    "Okay er kan eens een ander shit op een rok of broek " WHAHAHAAHHAHAHA moet zeker shirt zijn???????

    Sokken hier ook altijd een drama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar hier ook een mand met wees sokken en waar de andere is gebleven geen idee?????

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ingeborg. Dit is zo vreselijk herkenbaar dat ik aan het glimlachen ging. Mijn man zegt wel eens: 'Ik denk dat ik eens 100 paar ineens koop en in mijn la leg. Dan heb ik tenminste! 100 dagen een gelijk paar sokken. Ik probeer nu iedere week eens uit te zoeken, maar ik heb echt twee manden vol ondertussen en ik koop nog steeds sokken bij. Gisteren weer zes paar voor man en zes paar voor de kleuters en nog eens twee extra paar voor een paar dochters. Onze oudste wast nu haar kledij zélf en lijkt dat probleem alvast niet meer te hebben :-).

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.