woensdag 22 mei 2013

Nieuwe “lente”, nieuwe schoenen….

 

En dan ben je drie en moet je nieuwe schoenen, dan nemen je ouders je mee naar een schoenenwinkel samen met je zusje. En dan blijkt maar weer dat je toch gewoon een heel vervelend zusje hebt want zij wil natuurlijk DIE schoenen, precies DIE schoenen die jij ook wilt…. En dan, dan laat je niet over je heen lopen, als zij die schoenen wil dan heeft ze mooi pech want jij neemt mooi die schoenen mee…

Gelukkig heb je dan toch nog een papa en mama die wel een oplossing weten voor het probleem. Beide wederom dezelfde schoenen maar allebei met je eigen letter op de onderkant!

Jeetje soms zijn die papa’s en mama’s nog wel slim en kan je toch precies dezelfde kleren aan…

 

eind mei 2013 (6)

 

 

 

eind mei 2013 (4)

 

Tja, en wat die papa en mama nu weer moeten met opmerkingen als; “de ontwikkeling van het ik is niet wij bij een identieke tweeling” en wat ze nu weer moeten met de opmerkingen; “zou je dat nu wel doen”en “waarom doe je ze dezelfde kleding aan” interesseert je lekker geen ene bal…. Jij hebt de schoenen die je wil en je ontwikkelen doe je echt wel, gewoon op je eigen manier!

5 opmerkingen:

  1. Haha. Onze meiden van elf en dertien wilden ook precies dezelfde schoenen en boos dat ze op elkaar waren. Uiteindelijk koos de ene een ander paar want dezelfde dat wou geen één.
    Voor één van ons kleuters kocht ik met enkele weken verschil precies dezelfde sandalen met één maat verschil. Omdat het nog geen mooi weer geweest was wist ik het niet meer welke sandalen we gekozen hadden. Maar van al de sandalen net die. Dat was echt heel toevallig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De oudste twee zullen hier ook nooit hetzelfde kopen maar de jongste dames hebben toch vaak een voorkeur voor dezelfde soort kleding en schoenen. Ach, nu kan het nog en als ze het zelf niet erg vinden laten we het ook gebeuren. Al moet ik wel toegeven dat het toch ook wel lief staat als ze precies hetzelfde gekleed zijn...
    Ik wees onlangs D'mitri een paar sandalen in in een folder met de vraag of hij ze mooi vond. Zijn antwoord "ik wil nu wel eens andere die heb ik vorig jaar al gehad"... oeps

    Groetjes Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag de mooie schoenen vandaag. Ik snap wel dat beide dames daarvoor vielen.

    Een paar weken geleden zag Hidde een tweeling in dezelfde kleren. Hij vond het zo erg! Ik heb hem maar niet verteld dat hij tot een paar jaar geleden ook nog weleens hetzelfde gekleed ging als zijn tweelingbroer ;-)
    Ook hier zijn de sandalen ieder jaar hetzelfde, ook voor de broers...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig om te zien. Mijn dochters hebben precies dezelfde gedachten als het gaat om schoenen kopen! Alles moet bij hun ook hetzelfde zijn, geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slim idee zeg! Mijn dochters zijn exact hetzelfde...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.